lördag, april 4

tid.

Tänk om man kunde få tiden att stå stilla ibland. Om man hade den makten. Då skulle jag pausa tiden när jag ligger och latar mig i sängen, så att jag ändå skulle vara uppe och påklädd och nydushad innan 10.00. Då skulle jag pausa tiden när tunnelbanan står stilla, så att jag skulle hinna äta en god lunch och läsa senaste Play och ta en påtår innan jobbet trots stopp i trafiken. Då skulle jag pausa tiden och med den hela världen och universum och aldrig bli gammal, aldrig bli sjuk, aldrig bli så tagen av ålder att jag inte kan ta hand om mig själv, aldrig tvingas ned i en rullstol, aldrig bli kopplad till dropp, aldrig ligga på en dödsbädd, aldrig vara så full med medicin att jag inte kan urskilja mitt nästa sista andetag från mitt sista.










2 kommentarer:

Alice Mae sa...

Det sista du skrev, om att urskilja andetagen, känns fulländat.

Suzy Newbranch sa...

Har du gjort musiken? Nice!