torsdag, september 6

skönhet.

6 september.

Fick inte jobbet. Men chefen vill ha mig där som assistent, jag gjorde ett intryck. Vet dock inte när jag får ett svar så jag letar annat under tiden. M har varit en guldgruva på alla sätt. Jag är väldigt medveten om att jag, trots de två senaste dagarnas angst, egentligen bara glider fram. De flesta har det mycket jobbigare än jag och jobbar på skitjobb i flera år innan de får en intervju som den här. Men skitsamma. Det är angst iaf och nu dricker jag öl. Länge leve öppna nätverk. Även kollat på lyor, inget som lockar. Imorgon blir det ringa på rum i kollektiv. Kommer nog inte alls att bo med K, vilket väl är lika bra. Vi skulle slagit ihjäl varandra inom en vecka.

Anyway. Det är varmt här. Äckligt varmt. Mina fingrar svettas. Jag är stressad och övertrött konstant, men det är en övergångsperiod, och jag accepterar det. Om en månad kommer jag skratta åt det här.

Och jag kommer börja röka igen. Det är inte så mycket att göra åt saken. Sorry.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Assistentjobb är inte att förakta, ingen förväntar sig nåt och man har inget ansvar, vilket betyder att folk blir sjukt glada när man fixar saker - lätt att impa :)

Anonym sa...

Så länge du hinner sluta till oktober 2008.