onsdag, januari 27

ditt kött.

en enda lycklig natt då du mig hinner ifatt
då tiden stannar för att våra hudar blir ett kött

då livet pausar och från mig tar allt jag är, blir och var
och det enda lilla jag har kvar är du och jag och vårt enda kött

nej, hellre denna pausbild här för evigt och alltid mitt sinne när
för du är borta och jag är här och i evig väntan är allt sockersött

att aldrig ses och aldrig ta på dina fräknar, att aldrig förta
fantasin om vår första kyss i Moskva där våra kroppar blev till ett kött

att aldrig gräla, bråka eller hata, alltid stanna innan dina delikata
läppar möter mina desperata läppar och blir till ett enda kött

när livet självt spårar ur led och jag för evigt väntar på besked
om när och var jag kan lägga mig ned vid dig, kött mot kött

ja, först då och endast då kan jag extasen nå
och slå mig själv gul och blå för att få vara ditt kött

Inga kommentarer: