fredag, december 19

försening.

Köttet begränsar oss. Om någon annan hade varit mitt kött så hade de tröttnat och lämnat det att ruttna. Den här självförgiftningen är allvarlig. På nyår ska jag dricka ett glas. Sen ska jag säga hej då till alkoholen under 2009. Köttet hänger kvar, men jag försöker göra det bästa av situationen. Träning och snälla hudkrämer. Eller käftsmällar och kemikalier, beroende på hur man ser på saken. Min värld måste rensas. Våldsamt.

Onsdagen för över en månad sedan började min värld att läcka intensivt. Mara räddade mig, höll upp mig, lät mig falla mjukt. Lagningen är temporär. Det läcker då och då, men kontrollerbart. Jag kan inte gå på fest utan att konstant kontrollera min andning. Jag väntar på samtal från vetenskapen och hoppas att felen går att reparera.

Under tiden återupptäcker jag LEXX, världens kanske sjukaste sci-fi/fantasy-serie någonsin:


1 kommentar:

Suzy Newbranch sa...

Men gubben! Hur mår du? Ring, kom över och lätta ditt sinne vetja.
Puss och kram!