söndag, december 7

deadline.

Vissa dagar undrar jag hur jag fortfarande står upp, och sen ler jag och tittar i solen, och om solen är framme så bländar den mig och jag kisar. De dagarna brukar oftast vara sjukt bra. Men nu ska vi inte prata sommar när teh darknezz är upon oss. Jag får fortfarande alldeles för lite gjort för att jag ska kunna vara nöjd med mig själv. Den här hösten har jag (nästan omedvetet) gjort en del rätt stora ändringar i mitt liv. Som en naturlig del av det kommer jag att försöka bli klar med albumet den här veckan som kommer.

Jag sa tre dagar. Tre dagar för att färdigställa skivan. Jag vet, det är nästan löjligt optimistiskt, men jag vill se om jag kan hålla ett löfte mot mig själv, så jag minimerar distraktionerna på måndag, sätter telefonen på vibration och drar ur sladden till playstationet. Det kanske till och med går så långt att jag OMG WTF BBQ kopplar ner internet. Lita inte på det dock. Får jag klart hälften av låtarna är jag nöjd. Då gör jag samma sak veckan därpå. Vi ses på onsdag natt. Fram tills dess kan ni drömma mardrömmar om det här:



2 kommentarer:

Yvette sa...

Det känns förvånansvärt bekant.

Foad sa...

jag vet inte vad du pratar om. ingen aning. alls.