onsdag, september 24

självklarheter.

24 september.

Den här världen belönar människor som står på sig själva. Människor som värderar självständighet och öppna sinnen högt. Människor som tar ansvar för sina handlingar och står för orden de yttrar.

Den här världen belönar ärlighet, konsekvens, logik och självrannsakan. Den belönar den som ser felen och försöker reparera dem.

Den här världen belönar individualitet och trendbrytande. Den belönar den som tar det första steget på stigen som sen blir en motorväg. Den belönar människor som försöker bli bättre.

That's my story and i'm sticking to it. Tyvärr har jag fel.

Den här världen belönar människor som sprider förvirring, rädsla och lögner. Den belönar passivitet och lydnad.

Den här världen straffar den som pratar för mycket, den som säger ifrån och den som försöker göra rätt.

Den här världen belönar flockbeteende och populäritetstävlingar. Den belönar den som skriker högst. Den belönar den som lever på andras rädslor.

Jag tog ett beslut för ett bra tag sedan och bara att ta det beslutet öppnade mina ögon. Men de fortsatte att öppna sig och jag ser saker jag aldrig sett förut. Fel jag inte trodde existerade. Det var ett väldigt enkelt beslut när väl tiden var rätt, speciellt för en person som aldrig sett en poäng i konfrontationer och bara sväljt all skit som kastats åt honom. Jag trodde styrka var att väja sina egna känslor och principer för andras. Jag trodde så fel. Så jag tog ett beslut.

Jag beslutade mig för att säga vad jag känner, helt enkelt för att det jag känner är viktigt för mig.

Att det skulle vara så otroligt provocerande är bortom mig.

Inga kommentarer: