söndag, april 20

definitionen av.

20 april.

På releasefesten trodde alla att jag var alkis. Jag vet inte varför jag bryr mig, kanske för att jag tror att det ligger nära sanningen. Jag skiter egentligen i det. Det enda som spelar roll just nu är filmen och låtarna och absolut ingenting annat. Renheten i mitt fokus ändrar i mig, gör att Stockholm känns som en helt ny stad. För inte så länge sedan skrev jag 'världen dog och ingen brydde sig'. Jag skrev det, men det är först nu jag känner det. De säger att jag är talangfull, att det är imponerande att jag gör så många olika konster. Foto, text, musik, grafik. De säger att det är jag som är imponerande, men då säger de också också att det är de som är tråkiga. Det är de som inte utnyttjar sin fulla potential. Jag lägger ingen värdering i det, det gör oftast alla andra åt mig.

Mitt fokus kommer hjälpa mig, men det kommer ta död på så mycket omkring mig. Originalitetens börda är inte för vem som helst att bära. Jag tror att jag har vänner som accepterar mitt avvikande beteende. Men varje gång jag har haft tilltro till min omgivning har jag blivit besviken. Jag får aldrig glömma det, så jag säger det nu: många band kommer att brista. Band jag inte trodde kunda brista.

Jag hoppas det är värt det.


En dag hoppas jag på att bli lika cool som Afro Samurai:



Inga kommentarer: