tisdag, juni 24

moment.

24 juni.

För att bli nöjd måste jag börja träna. För att orka börja träna måste jag vara nöjd. Det är löjligt vilka spiraler man slungar sig själv ned för ibland. Jag brukade älska sommaren. Nu väntar jag mest på att den ska gå över så jag kan gardera mig mot världen med snygga kläder utan att bli svettig. Börjar inse att den där insikten, den där som kommer rädda mig från att aldrig bli uppfylld, aldrig kommer. Jag måste hitta den. Måste skapa den. Ta stryptag på den och bita huvudet av den. Som när folk äter upp sina böcker för att ta till sig kunskapen. Det, eller aldrig bli uppfylld. Aldrig bli.

Jag hämtade ut mitt dykcertifikat och bokade tid för nästa steg i utbildningen, en helg mitt i juli. Jag ska köpa träningsbyxor och skriva in mig på kickboxningen. Det har jag sagt sedan jag kom tillbaka till Stockholm. Om jag skriver det här så kanske det faktiskt blir av.



Inga kommentarer: