söndag, mars 2

080302.

Jag har drömt samma dröm. Jag är på en båt, stämningen är festlig, men mest förväntansfull. Vi är på väg någonstans och vi ska göra något stort. Det är en stor båt. Inatt kom vi fram. Vi gled längs med kusten på ön och människorna där kastade saker på oss, mer av nyfikenhet än av fientlighet. Jag gick ut på däck för att få lite luft och titta på ön. Solen är nere. Någon kastar ett litet spjut av bambu som åker rakt in i munnen på mig. Jag känner hur spjutet trasar sönder min hals och i några sekunder står jag och försöker hosta.

När jag vaknar har jag träsmak i halsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag drömde om en vit liten kanin som jag höll i min famn och som jag pratade med och den svarade, vi förstod varandra perfekt. Sen släppte jag ner den på marken och då bajsade den. Sen lyfte jag upp den igen och så åkte vi nån slags flotte eller båt över en liten flod eller älv.