lördag, februari 9

dualism.

9 februari

Ingen vill hångla med ett 8-bitars fyllo. Allt är så jävla sagt och gjort, så vi tar ett devolutionärt steg nedåt och gör om samma gamla skit med ny teknik. Topp 40 är ingen musikgenre, men likväl vet du vad vi pratar om, och trots att Jakob Hellman och Beirut hamnar i samma fack enligt idioterna som rippar cd-skivorna som du tankar hem från Pirate Bay så gillar du bara det ena. Om du inte är polykulturellt (inte säd) lagd, för då gillar du allt. Allt som går att dansa till.

Att gilla allt och alla är att vara likgiltig inför allt och alla och det gör dig till en dålig människa.

Är vi verkligen så förvirrade att vi godkänner människor enbart på basis att en redan godkänd människa introducerar oss? Uppenbarligen ja. Sluta diskriminera och världen är inte längre din eld. Var en bra människa, eller en stor människa. Jag tror inte på valfriheten. Jag tror på kraften i det vi väljer bort.

I allt annat än text så har min inspiration sinat. Jag vet inte vad det beror på. Vi är de mest okända och samtidigt de största konstnärerna världen någonsin har skådat. Det är synd på världen, för ni går miste. Och det är lika mycket er dövhet som är skyldig, som vår apati. Vi arbetar med två processorkärnor nu, för att kunna producera imiterad popkonst snabbare än någonsin.

Man kan inte stava individualism utan dualism. Rädda mig Mara.

Inga kommentarer: