tisdag, februari 23

autopsykoanalys.

Temporär avvikelse från det som blivit normen, dikten. Istället tankar. Tankar om målmedvetenhet. Tankar om uppvaknande. Och tankar om förlorade år.

Tisdagar är traditionellt sett mina hatdagar. De har ingen given plats i veckan. De är identitetslösa och veliga. De är oinspirerande och energikrävande och suger livet ur alla som befinner sig i närheten. Jävla översittardagar.

Det är en av många grejer som har ändrats här, det där med att gilla läget. Inte på ett accepterande och uppgivet sätt, utan på ett frustrerat, inspirerande sätt. Eftersom jag numera kan bygga planer, verkställa idéer och tänka i långtidstermer så funkar det att vara den jag är, och ambition har växt fram. Det är en fullkomligt ny känsla för mig. Tisdagen är okej nu, inte för att den är mindre dryg, utan för jag planerar och behandlar information snarare än går och lägger mig igen. Och ja, tidigare hade jag inte verktygen att planera, eller att se framtiden, eller att ens se längre än näsan räcker. Och så jävla stor är den inte. Faktiskt.

Vilket helt osökt leder mig till åren, de som försvann. Jag tänker, var det en uppoffring för att fungera i nuet, eller var det ett onödigt slöseri? På någon nivå var det medvetet, vilket logiskt borde utesluta slöseri, givet att det inte var ett medvetet slöseri, vilket i sin tur skulle göra mig till en jävla idiot, och det går ju inte för sig. Egentligen handlar det om förlikning, acceptans och att förlåta. Mest mig själv, men även de som observerade utan att handla.

Men det är ett helt annat helvete som vi har all tid i världen att grotta ned oss i. Help me Camenes, is this the answer or the question?

5 kommentarer:

daniel sa...

var hittade du verktygen?

Foad sa...

det börjar nog alltid med ett mentalt breakdown. sen psyk, mirtazapin och muay thai. och massa tid. vi borde ses nu när vi är grannar.

daniel sa...

ja. apropå det där med handlingsförlamning. men jag hörde att du ska drivas ut i kylan igen? hur lång tid rör det sig om?

Foad sa...

1 maj, så det är ett tag kvar. har du fortfarande 0064 så hör jag av mig i dagarna om du inte hinner före. =)

Camenes sa...

Since you’re an enthusiast of logic, and I also share this fascination, I’ll put the problem as a syllogism for you:

All wasted time are pointless.
No thing described as pointless has meaning
No period of time that contains any meaning can be classified as wasted

//A Camenes, by Camenes, with love