fredag, februari 27

en sak

en sak är säker jag vet inte var jag har dig
du försvann och du kom inte hem förrän nu
försent, raring du vet vad som hänt
säg mig säg vad säg allt du har glömt

jag vet ingenting
jag är ingenting
vore jag något skulle jag ändra på saker och ting

du kan ingenting
du är ingenting
vore du något skulle du få en stor diamantring


Jag är under 80kg nu, någon bryr sig säkert, för jag gör det inte. Jag sitter naken i (det nya)köket och ser folks huvuden vandra förbi och lyssnar på gamla svenska musikaliska synder och tänker: det här är hundra gånger bättre än det mesta som spelas på radio. Jag ska, återigen, bygga upp studion som ligger i flyttkartonger och göra om gamla låtar, börja skriva nya på svenska och sen turnera sverige runt. Kalmar here i come!

(ja ni får höra. snart.)

Inga kommentarer: